• Home
  • Sfaturi
  • De acum încolo, să stați drepți în fața mea! Despre dureri de spate
fata de unde îmi iau cafea dimineață,

De acum încolo, să stați drepți în fața mea! Despre dureri de spate

Vorbesc foarte serios. Și nu, n-am devenit arogant peste noapte. Ideea e că în ultima vreme toată lumea se plânge de dureri de spate. De la bunica amicului fratelui lui Viorel, până la puștiul de la 7 în scara unde umblu la dentist. Colegii, prietenii, doamna de la supermarket… chiar toată lumea, nu exagerez. O fi auzit și cel mic pe ici colo sau pe bune, mi-a mai zis și el , de câteva ori, la drum lung, că îl doare spatele.

Așa că, va rog, stați drepți și-n față mea, și-n spatele meu și peste tot. Pentru că, dragilor, durerile astea de spate nu apar așa degeaba. Apar în timp, de la postura super greșită cu care ne-am obișnuit. Pe mine m-a omorât lombarul, nici nu mă mir, 15 ani de stat cel puțin 10 ore pe zi în șezut.

Am făcut un mic research pe tema asta pentru că – ghici ce! – mă mai supără lombarul și mai nou mă doare în zona umerilor/omoplaților din când în când. În cazul meu, cauza e ușor de ghicit: statul la calculator, desigur, într-o postura greșită. Această pune presiune pe anumite zone ale coloanei, unii mușchi sunt prea întinși, iar alții prea relaxați. Stai așa 10 ore pe zi și ajungi cu o parte din musculatura extrem de rigidă, iar cu cealaltă atrofiată. Dacă musculatura nu este echilibrată, presiunea pusă greșit ajunge pe nervi și cartilagii. Și atunci începe să doară. Și durerea are cele mai mari șanse să devină din ce în ce mai serioasă pe măsură ce… nu faci nimic în privința asta.

Și telefonul te “ajută” mult cu postura: stai cu capul aplecat și ceafa îndoită, scroll-ezi liniștit/a pe Facebook până vine autobuzul, până iese nevasta/iubita din magazin/casă. Un pic acum, un pic mai târziu, nici nu-ți dai seama cum se adună ore întregi de stres în zona cervicală. Au!

Așa ne-am obișnuit și va fi foarte greu să scăpăm de aceste obiceiuri! Dar ar cam trebui, dacă vrem să scăpăm de aceste dureri  de spate (de care eu unul nu mai suport să aud!).

Stați linișțiți, am făcut research și pentru soluții:

Dureri de spate? Cum să scapi de ele?

Corectează-ți postura cât mai des!

Cel mai probabil te vei așeza corect la calculator, te vei apucă de lucru sau de facebook, iar peste juma’ de ora te vei trezi că iar stai cocoșat/a. Eu unul așa am făcut. Dar în prima faza, important este să te corectezi de câte ori “te prinzi” în fapt. Până îți intră în reflex. Cea mai grea parte.

Investește într-un scaun de birou mai bun!

Există scaune anume gândite să-ți susțină coloana, care se pot regla în funcție de nevoile tale. Și da, sunt un pic mai scumpe, dar gândește-te că investești de fapt în sănătatea coloanei tale. Eu zic că merită. Pe al meu am dat vreo 500 euro acum 3-4 ani, încă este ca nou. Este un scaun ErgoHuman. A meritat fiecare leu. Gândiți-vă că stați 8-10 ore pe scaun, să fie doar 6, e mare parte din viața noastră, nu? Merită fiecare bănuț.

Saltea și pat bun!

În pat stăm iar câte 8-10-12 ore, uneori tot doar 6. O saltea de calitate este obligatorie. Mai bine renunțați la iPhone-ul de 6000 lei și luați un scaun și o saltea bună.

Exerciții și mișcare!

Un alt sfat important, și acesta este mai greu de urmat, știu. În funcție de cât de serioasă e problema, ai niște variante: un fizioterapeut care îți poate recomandă niște exerciții personalizate, o clasa de yoga sau niște ore de pilates. Ideea e să nu te apuci să tragi de fiare de capul tău, ci să începi să lucrezi ușor, într-un mediu organizat, cu un profesor.

Eu am făcut 3 luni de gimnastică medicală, 2 ani am scăpat. Bine a fost și puțină fizioterapie. Apoi a revenit iar, am mers 2 luni și am mai scăpat. Acum umblu și la sală, când pot ajung și la câte un masaj. Dar dacă nu este buget și timp, se pot face acasă, e ușor de făcut, dar greu de implementat. De obicei acasă nu prea am chef, știi ce zic?

Yoga se axează mult pe postura și flexibilitatea coloanei, plus că te super relaxează. Sau cel puțin așa am citit, n-am încercat încă. Iar pilates se pare că a apărut ca o formă de recuperare medicală, nu că activitate fancy pentru fetele de la sală. Deci să lăsăm prejudecățile și să încercăm lucruri noi, nu?

Gata, drepți și la sport cu noi!

Lasă un răspuns

Folosim cookies. Continuarea navigării presupune acceptarea politicii cookie. Detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close